..VALENTINE'S DAY???OHH NOOOO!!...



Assalamualaikum para bloggers..ngah watpe skrunk ea??da lunch lom??gamakny sume perut2 da terisi ea..lapar xbagus untuk kesihatan tau!!..macaam myra ney,,makannnnn jew reti..heran gak kdg2 tue..asyik lapo jer..huhu..okeh fullStop!!..
arie ney kita ber'entry' sal HARI KEKASIH alias VALENTINE DAY..mesti korang2 sume ngah prepare nak celebrate kan??...halooo kawan.....dengar sini yea..ni myra nak kongsi satu cerita pasal hari kekasih..lau korang tetap degil nak celebrate jgk,,up too you okey..!..tipu la lau myra katakan yang myra xpernah celebrate..jujur,,PERNAH..seriously,,myra xtahu pom sal ni sblm ni..tp bila dah tahu,,rasany wajar kita stop sume bnda2 ni kan...nanti kan menjadi dosa lak..
Tahu tak korang,,hari kekasih yang umat2 Islam selalu banggakan adalah merupakan HARI KEJATUHAN UMAT ISLAM..masyaallah..puak zionis bertepuk tangan dengan kemegahan kita menyambut tanggal 14 Februari..


JOM KENAL DENGAN HARI PERAYAAN PUAK PUAK KAFIR INI..

Hari SANTO VALENTINE atau lebih dikenali sebagai 
HARI VALENTINE atau HARI MEMPERINGATI KEKASIH. 

Satu sambutan tahunan yang diadakan pada 14 Februari untuk meraikan kasih sayang sesama kekasih. Sambutan ini dinamai sempena seorang PAHLAWAN KRISTIAN yang bernama Santo Valentine. 

Ia ditubuhkan oleh PAUS GELASIUS I pada tahun 496 M, 
tetapi digugurkan dari Takwim Santo Rom Am oleh Paus Paul VI pada tahun 1969. 

Menurut tradisi, Hari Valentine merupakan hari bagi para kekasih untuk meluahkan rasa kasih sayang kepada satu sama lain dengan menghadiahkan bunga, menawarkan manis-manisan, dan mengirim kad ucapan. 

Sambutan ini mula-mula dikaitkan dengan asmara dalam lingkungan sastera Geoffrey Chaucer pada Kemuncak Zaman Pertengahan apabila mekarnya asmara istana.

Antara lambang-lambang Hari Valentine moden ialah BENTUK HATI, BURUNG MERBUK, MERPATI, ANGSA DAN CUPID YANG BERSAYAP. 

NAMPAKKAN? KRISTIAN YANG MULAKAN DAN PERAYAAN INI UNTUK MEREKA YANG BERCOUPLE YANG SEMEMANGNYA HARAM DI SISI AGAMA ISLAM.. LAGILAH DI SISI ALLAH..



so,,kawan~kawan SAY NO TO VALENTINE'S DAY!!..xrugi punya xcelebrate pom..lagi bagus lau kita celebrate MAULIDUR RASUL kan..??Hari kelahiran Nabi Muhammad S.A.W kita..













No comments:

A strong person knows how to keep their life in order. Even with tears in their eyes, they still manage to say "I'm ok" with a smile._MYRAEKIRORO