..CINTA SIBER KHAYALAN ATAU KENYATAAN??



Sejak kebelakangan ini,,cinta siber begitu meluas seiring dengan perkembangan teknologi. FacebOOk,blog and twitter menjadi penghubung kepada perhubungan tersebut sehingga ada yang berkekalan dan juga putus di tengah jalan. Sejauh manakah perhubungan tersebut memberi impak kepada remaja kita??..jom kita selongkar pandangan gadis~gadiS kita..



                                                   Sheeryna,20tahun,Pelajar

Cinta siber???khayalan semata~mata..Negatifnya lebih berbanding positif..Sebab bagi saya,,cinta siber ni lebih memilih kepada rupa,,kerjaya dan sewaktu dengannya..so,I think..nak bercinta tu xperlulah dalam alam maya and bagai..

                                             Erney Shuhaida,24,auditor assistant

Teknologi ini lebih cenderung kepada penipuan status kerana tidak semua yang diberitahu dalam alam maya seperti facebook,twitter,myspace adalah benar. Sebagai manusia yang berpelajaran,kita harus bijak membuat sesuatu keputusan dengan menyelidik terlebih dahulu dengan siapa kita berkawan atau berhubung.


                                                 Nora Ashiqin,19tahun,Pelajar

Reality or fantasy,,cinta siber depends on individual...nak cinta yang betul-betul nyata,,kena la masing~masing setia dan jujur..lau tak,,jadi la cinta alam khayalan..cinta yang penuh kepuraan..


                                                        Siti Hajar,22,Pelajar

Cinta siber boleh membawa kepada perhubungan yang negatif dan tidak relevan..Ini kerana,kita cenderung mudah tertipu dengan informasi-informasi yang dibawa dan penyalahgunaan hak.Justeru,tepuk dada tanya selera.


                                             Myrae,10mac91,off course student

Question : Cinta Siber khayalan atau kenyataan??
Answer : Off course la kenyataan!!..grrrr..mana taknya..saya sendiri yang alaminya..cinta pesbuk..hehe..baek  atau buruk,,negatif atau positif macam yang cik kak-cik kak kat atas tue bagitahu..xmau komen manyak-manyak!..so far,,harap cinta ini berkekalan hingga ke akhir hayat..nyata..terang lagi besuluh..bukan samar~samar okeyh..moga cinta alam mayaku ini diberkati olehNya..Amin..







No comments:

A strong person knows how to keep their life in order. Even with tears in their eyes, they still manage to say "I'm ok" with a smile._MYRAEKIRORO